Pinterest

Pin It

SØG / SEARCH

Friday, May 2, 2008

Lidt nyt

Nu er "torsdags aftenerne for voksne" søsat - så fremover vil voksne altid kunne mødes torsdag aften fra 19:00 - til fælles inspiration og hygge, med de kreative ting der optager os mest. Inspiration og dialog på kryds og tværs af interesser og vidensområder - Herligt. Aftenerne vil fortsætte året rundt - som en interessekreds - hvor vi kan tage emner op - arbejde frit - eller under helt andre former - alt efter hvad vi i fællesskab får lyst til. Og jo ( i forhold til jeres forespørgsler - vil jeg fremover prøve at få lidt flere billeder og ord herind ;-) Mor og datter (i midten) kiggede lige forbi - og blev optaget af de 2 søstres arbejde med en halskæde til deres mor. Pigerne mødte op om formiddagen med opgaven hjemmefra: Mor har glemt at tage sit smykke med - og vi skal til fest i aften - så vi skal lave et :-) Det endte med et sjovt fællesprojekt - hvor pigerne endda var hjemme for at tage mål til kæden - og låne mors bluse - så farverne kunne matches helt rigtigt. Herefter gik pigerne i gang med at fabrikere tilbehør til kæden i cernit - firkantede - runde og snoede perler i blå - sort og sølv. De blev sat sammen med andre dele vi standsede ud  - "købte" indfarvede halvmåneformede kokosskaller osv.
Glade søstre - storesøster posere med "mesterværket" til mor - smilene tyder på at de tror hun vil synes om kæden ;-)

Men den blev også rigtig fin - se selv - "tæt på" billede ( klik på billedet) af den færdige kæde

Værkstedet er på det ene tidspunkt helt stille - så er det et par enkelte der arbejder -modstående er lokalerne - når pladsen summer af aktiviteter - ved at "revne" - så proppede er de ;-) Jeg elsker begge yderligheder, og alle nuancerne imellem. Det er rart at der efterhånden er rigtig mange der færdes "hjemmevant" i lokalerne - ved hvor tingene er - og hvordan vi plejer at "gøre". Tit oplever jeg stor hjælpsomhed gæsterne imellem. I dag, hvor jeg havde super travlt, stod lige pludselig en gæst - (der kun var på værkstedet for 2 gang - og hjalp et par børn - jeg tror faktisk børnene troede hun var ansat) ... Tak Joan ;-)

2 comments:

  1. Ihh hvor ser der bare hyggeligt ud :):)
    WOw flot halskæde pigerne har lavet!! Jeg er faktisk overrasket over hvor kreative de er, at halskæden er asymetrisk og variet på den flotte måde :)
    Jeg er helt skør med de der blomster.... er de udstansede???

    ReplyDelete
  2. Jep Tina ...det ER også hyggeligt - og ja blomsterne er udstandsede - i cykelslange - som du jo også arbejder med (hint til læserne her - kig forbi Tinas side ... hun lave mange flotte ting)Jeg glæder mig til du får tid til at besøge værkstedet ;-)

    Kærligst Dorthe

    ReplyDelete